čtvrtek 18. října 2018

Podzimní stesky

I.

Odjíždím do zlatého světa
Čtu cizí korespondenci
(Kdo vám dal právo ji vydat)
Není určena mně
Dopisy Olze jsem odložila po dvou stranách a odnesla zpátky do knihovny
"Která z prvních dam je vám nejbižší?"
"Jednoznačně Olga Havlová."
"Olga byla skála."
Jako já ale ne jako já
A teď tady klidně čtu
Dopisy Nejmilejší jeden za druhým
Nejsem jí já

Přijíždím do zlatého světa
Tak tady mě máte
Nevím co se sebou
Jenom někdy potřebuju
Sama
Paní v tramvaji někomu říkala: "Tam ti se ocitnete úplně ve volný přírodě."
Já taky

II.

Zas večer nejít spát
ráno se neprobudit
pro sebe potichu hrát
navázat přetrhlou nit

Divně to skončilo
poslední oheň a pak
nic-

Jó, to jsem si jenom myslela:
pak tisíc výčitek, slzy a ublížení

Společnou nití už nic neušijeme - nechcete

Zbylo moudro pouze:

Každý přátelství je jiný
kolik přátelství tolik lidí

A to které vydrží déle než sedm let
to už je napořád
(psali na internetu)

Chci tomu věřit, ať vás dva neztratím:
Splnily jsme dvakrát tuhle lhůtu
Vydržíš to se mnou
ještě čtyři a půl roku?

Loni touhle dobou naťukáno do poznámkového čehosi v telefonu ve vlaku zhruba mezi Berounem a Rokycany. 

(Šijeme dál, ale drhne to - to ty uzle na niti. Už jsme v polovině - chybí jen tři a půl roku).


Žádné komentáře:

Okomentovat