neděle 7. října 2018

Analyzování

Analýza je metoda založená na rozkládání celku na části. Jejím cílem je postihnout vlastnosti jednotlivých částí, jejich podstatu a zákonitosti.

Analýza jednoho rozhodnutí

Byla jsem přesvědčená, že to půjde samo. Že situace se vybarví zcela jednoznačně a já pak budu vědět, jestli příští rok ještě jo, nebo už ne. Jenže se to vybarvilo tak nějak černobíle, na seznamu pro a proti převážila pro, takže se rozhodnutí odkládá, příští rok ještě jo.

Analýza současného stavu

V pátek jedu, kytaru v kufru, mžourám do sluníčka a tohle je můj opravdovej život. Večer sedím v traktoru, Honza mi dělá diskotéku a tohle je můj opravdovej život. V neděli se kluci perou za ředitelem, mžourám do sluníčka a fandím Honzovi a tohle je můj opravdovej život. Do vlaku nasedám s rozporuplnou touhou odjet. To znamená, že chci odjet, protože odjet znamená, že tě zítra uvidím, ale vím že odjedu někam, kde život sním.

Žiju provizorně. Čekám na okamžiky opravdovýho života a úplně uvnitř mě štve, že jsem ještě neuzavřela jednu kapitolu, ale už jsem otevřela druhou, ačkoli vím, že je to ku prospěchu věci. Ale nemám to takhle ráda. Chtěla bych za sebou ty těžký dveře zabouchnout a vědět, že už tam nikdy nebudu muset, místo toho každý ráno otvírám jiný těžký dveře. A jak za mnou zapadnou, přichází druhá část dne, zase jiná. A takhle žiju ze dne na den, za měsíc to asi bude stejně, ale za dva, šest, dvanáct?

Analýza jedné konverzace

Konverzace. Po dvou letech pokračovala/začala mým přáním k svátku, protože to se sluší, pokračovala horko těžko, a skončila mým aha. A tím to skončilo všechno. Aha, tak dál už fakt nic nebude. Aha protože prostě nemůže být. Aha, tak já to tak nechám.


Žádné komentáře:

Okomentovat