středa 4. května 2016

Listí opadává na jaře

Jak ztrácím iluze?
ptám se
Těžko říct.

Asi jako listnaté stromy.
odpovídám si

Nejprve je jaro
a já se iluzemi celá obsypu.
Jsou zelené.

V létě
se iluzí za žádnou cenu nechci vzdát.
Povlávají ve větru a jsou zelené.

S příchodem podzimu
mění iluze barvu.
Jsou okrové, žluté, hnědé a červené.

A začnou opadat.

Opadá první, druhá, třetí
desátá, třicátá,
a pak všechny zbylé naráz.

Najednou, nečekaně.

Vítr je rozhání po ulici
a mě to bolí. Bolí mě ztráta iluzí.


Tak takhle já ztrácím iluze.
Postupně, a pak docela najednou.
Jako když stromy ztrácí listy.

Já? Kdo já?
ptám se
Těžko říct.

Ta, která už ztratila iluze i o sobě.
odpovídám si

2 komentáře:

  1. "Největší potěšení života je iluze" ~ Oscar Wilde

    A já s ním souhlasím. Moc pěkná báseň :)

    OdpovědětVymazat