úterý 28. dubna 2015

Den, kdy jsem si uvědomila, že nejsem na všechno sama

Život je jako horská dráha. Jednou jsi nahoře, jednou dole. Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Říká se.

Já jsem se dnes pěkně zhoupla směrem ke dnu. Stává se. Vím, že nemá cenu se hroutit a musím bojovat, abych se zase pomalu ale jistě vyšplhala ke světlejším zítřkům. Beru svůj propad jako fakt, jako něco co už nezměním, neovlivním. Přesto z něj samozřejmě nejsem šťastná.

A právě proto mě potěšila jedna z nejzásadnějších věcí v životě. Že mám kolem sebe lidi, kteří mě podpoří za každé situace. Samozřejmě mezi ně patří rodina. Samozřejmě? Jak pro koho. Mám obrovské štěstí, že má rodinu jakou mám. Že řeknou jenom: "Ty jsi naše holka, všechno bude zase dobrý," a já mám zase pocit, jako by mi bylo pět a odřela jsem si koleno, které mi teď všichni foukají. A že se to odřené koleno za pár dní zahojí.

Pak mám třeba taky spolužačku, ze které se stala kamarádka (a toho si člověk, který neumí navazovat kontakty a málokomu důvěřuje, jako já, vážně cení), která mi napíše, uklidní mě, navrhne, že to zítra probereme.

Celkově jsem vlastně spíš individualista, který si své problémy řeší v sobě sám, takže mě zjištění, že mě lidé v mém okolí podrží, když je mi nejhůř, mě příjemně překvapilo. Málokdy jsem totiž doteď takovou pomoc potřebovala, protože jsem se málokdy s nějakým svým problémem někomu svěřovala. Na druhou stranu jsem se třeba jen utvrdila v tom, že naše rodina táhne vždycky za jeden provaz.

Začala jsem příslovími a příslovím také skončím. Všechno zlé je pro něco dobré. A tak jsem díky jedné špatné zkušenosti získala zkušenost úplně jinou, která je vlastně ve své podstatě daleko důležitější.

Žádné komentáře:

Okomentovat