pondělí 21. ledna 2019

Sedm set sedmdesát sedm

Než jsem tě poprvé viděla, myslela jsem si spoustu věcí.

Že budeš vysoký. Budeš hrát na hudební nástroj. Na kytaru, u ohně. Na harmoniku, protože harmonika. Na klavír, protože ta scéna v Pretty Woman. Rozhodně nebudeš sportovec. A rozhodně ne fotbalista. Budeš rád tančit. Umět rozdělat oheň bez sirek. Nosit košile. A v zimě kabát a šálu. Budeme spolu chodit do kina. Budeš společenský. Ten typ, co baví celou společnost a každýho si omotá kolem prstu svými vtipy. Budeš se jmenovat Honza, protože to zní. Naložíš mě do auta a odvezeš na tajnej spontánní vejlet. Budeš mít hezký nos a hnědé oči.

To všechno (a možná ještě mnohem víc) jsem si myslela. Jednoho dne jsem si pomyslela, že je dobře, že srdce nepřemýšlí. Srdce se zamilovává a má k tomu jiný důvody než hlava.

Jsi vysoký a nehraješ na žádný hudební nástroj. Už se s tebou vydržím dívat na celý zápas a ne jen na poločas. Nechám se vést mimo rytmus a to je definice lásky. Umíš rozdělat oheň bez sirek? Nosíš takový měkkoučký mikiny, do kterých se krásně choulí. A bundu a čepici. Do kina jsme spolu šli jednou, ale mně je úplně jedno, kam chodíme, protože je důležitý, že chodíme spolu. Místům, kde je moc lidí, se vyhýbáš, a tak bavíš jenom mě. Miluju, jak zní tvoje jméno, a Honzu už stejně jednoho mám. Jezdíme vlakem na vejlety, který máš naplánovaný tak, aby se mi líbily. Máš mapu a podle tý mě vedeš, abych nebloudila. Děkuju. Máš dokonalý nos a mandlové oči.

Před 777 dny jsem se do nich poprvé podívala a v jeden moment se v nich ztratila a uvěřila v lásku na první pohled. Protože něco z toho, co jsem si myslela, pro ni není vůbec důležitý. Důležitý je poznat, že teď je ta chvíle, kdy máš poslechnout srdce a pocity. Teplo, bezpečí, správně, úplně, absolutní důvěra. Půjdu s tebou na konec světa.

Píšu to dneska, protože to číslo se ti bude líbit a protože 7 777 dnů nebo 7 let 7 měsíců a 7 dnů je za dlouho. I když ti je taky chci připomínat. Pořád. O tom, který je ten pravý, totiž nerozhodujou představy naivních holek, ale jejich srdce. To moje to řeklo o tobě, tak už se s tím prosím smiř.


Žádné komentáře:

Okomentovat