sobota 12. března 2016

Duo jako sázka na jistotu

Loňský podzim byl co se hudby týče skutečně objevný. Hned v babím létě jsem ve vodách zalovila ve vodách internetu a na hladinu vyplavali Calm Season a o něco později, když už stromy ztrácely listy, jsem náhodou v televizi zahlédla nejlepší pořad Kombo a v něm Kieslowski.

Calm Season = Terezie Kovalová a Adam Vopička. Skvělá violoncellistka a taky modelka a kytarista a zpěvák. Nejlepší přátelé, dvě desky, jedna anglická (Mosaic Views), jedna česká (Symboly). To je mimochodem naprosto skvělé rozdělení. Taky vizuálně nádherné a nápadité videoklipy. Texty, které někdy rvou srdce a hudba, za kterou by se nemusela stydět jiná esa hudební scény. Pak taky harmonie, klid.

                                     
 

 

 

 



Kieslowski o sobě říkají, že hrají urban folk. A ona to je vážně asi nejlepší definice jejich hudby. V jejich písních je mnoho skryto, v textech si každý najde to svoje. Zajímavé aranže jsou jako třešnička na dortu. 

 





A do třetice jako nepodzimní bonus jsou tady plzeňští teepee. Zaregistrovala jsem je díky tomu, že v lednu měli koncert v Klatovech, na který jsem sice nakonec nešla, ale v budoucnu si je určitě ujít nenechám. (Třeba 9. dubna, kdy budou křtít svůj debut).

 

 
 


Mám dojem, že tyhle dua prostě fungují. Že se v nich ty dva elementy (to jako mužský a ženský) tak hezky propojí a vyrovnají, až přinesou skvělý hudební zážitek.

PS: Omlouvám se za množství odkazů, ale je těžké vybrat jednu nejlepší písničku. Příjemný poslech!

2 komentáře:

  1. Moc hezky napsaný, o teepee jsem taky zaslechla, tak si je musím konečně poslechnout. Kieslowski mě baví čím dál víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Určitě doporučuju, jsou skvělí. A Kieslowski, k těm už ani není co dodat.

      Vymazat