pátek 18. května 2018

Tesc(n)o

Šla jsem kolem samoobslužných pokladen a vzpomněla jsem si, jak jsme se tady naposledy skoro před dvěma lety viděli a jak to bylo trapný. Nejdřív jsme se pozdravili u jogurtů a pak jsme vedle sebe samoobsluhovali nákupy, jako kdybychom se neznali, já jsem jenom pořád mamce říkala, že ty mandarinky určitě budou kyselý, že je ještě neměla kupovat, dyť je teprve září, protože jsem strašně chtěla dělat, že se normálně bavíme, asi jsme ani jeden nevěděli, co se říká po takový době, navíc před maminkou, která říkala, jé, já bych ho ani nepoznala.

Když už jsem byla u květinářství skoro u východu, tak jsem málem vrazila do vysokýho kluka, chvilku vypadal jako někdo jiný, tak jsem chtěla mít radost, že jo, takový náhody, zrovna cestou jsem při čekání na semaforu myslela na to, v jakých životních situacích člověku přijde vhod mamutí objetí, jenže nebyl, měl úplně holý ramena.

A ten, co stál na parkovišti, když už jsem byla skoro u auta, vypadal, jako kdyby před chvílí naskládal u smaoobslužné pokladny nákup do tašky, ale já jsem věděla, že takový náhody už nejsou, že jsme si svoje telepatický chvilky vybrali před osmi sedmi lety. Jenom jsem přemýšlela, jak moc je blbý napsat, že jsme hráli Vodáckou holku, tak jsem si vzpomněla, jak se asi máš, jenže to už je skoro stejný jako napsat, že jsme hráli Růži z papíru, takže nenapíšu nic.

Královna Růžence v televizi říkala, že zamilovat se je štěstí, ale neříkala, že když se jeden nezamiluje, je to neštěstí. Jenže já jsem to pochopila až tři měsíce po tom našem společném nákupu. Asi bych to měla vysvětlit tomu, komu mám, protože mu to vysvětlení dlužím už (to se ti bude líbit (tato poznámka nikterak nesouvisí)) sedm let. Asi mu napíšu, až budeme hrát nějakou vhodnější písničku.

Má to i pointu. Když jsem všude ohlídala přednost zprava a zase čekala na červenou, přemýšlela jsem o tom, o čem jsem přemýšlela, a proč jsem ty dva chtěla vidět v cizích lidech, došlo mi, že je to proto, že by mi ani jeden netvrdili, že jsem šikula, že to zvládnu a kdesi cosi, který jsem poslouchala celý odpoledne, ale prostě by mi řekli, že když to poseru, tak se kvůli tomu nepřestane točit svět, a že přesně to jsem dneska navečer potřebovala slyšet.

Žádné komentáře:

Okomentovat