pátek 18. prosince 2015

#kratkekalhoty 18.12.2015 - průběžná reportáž

Letos poprvé jsem vyhrnula kalhoty. 18. prosince, k připomenutí Václava Havla. Každý rok jsem tuhle akci sledovala, ale znáte to, jednou jsem byla nemocná, jednou celý den trávila doma, až letos to vyšlo. Navíc mi rok od roku přijde důležitější připomenout si, že v čele státu může stát člověk důstojný, hodný úcty. Václav Havel takový byl a my bychom na to neměli zapomínat.



Proč ale tenhle článek? Je poledne a já od rána nekoukám lidem do očí jako obvykle, ale na kotníky. Provádím vlastně takový průzkum, tak se o něj s vámi podělím.

6:45 Stojím před zrcadlem a vymýšlím, jak kalhoty co nejlépe ohrnout. Schválně jsem si nevzala ty úplně obtažené, ale rovné, jenže ohrnout úzce nebo široce? Něco mezi. Zapomněla jsem si přivézt oxfordky, aby to mělo styl, takže nezbývá než obout zimní kotníkové boty a hurá na trolejbus.

7:00 Čekám na zastávce, kolem prochází několik lidí, žádný kolega, později v trolejbusu taky ne.

7: 15 V centru přesedám na tramvaj, říkám si, že možná tady. Ale zase jsem jediná ohrnutá. Určitě ve škole, jsme humanisté, někdo se najde.

7:20 Ve škole taky nikdo. Aha.

7:25 Hurá, jedna ze spolužaček, kterou znám spíš jen od vidění!

8:15 Zápočet za námi, děj se vůle boží, směr knihovna. Zase nikdo.

8:35 Poprvé za pět semestrů jsem místo přednášky v hospodě. Respektive kavárně. A poprvé ve slavném plzeňském Andělu (vlastně nevím, proč jsem tam nikdy nezašla). Jo a Plzeňáci, dnes večer tam hrajou Květy, takže pokud už nemáte naplánovanou jinou akci v místě svého bydliště jako já, vyražte a dejte mi vědět, jací byli. Každopádně za dvě hodiny v Andělu nikdo s ohrnutou nohavicí.

11:15 Jedu si na byt pro věci, na Vánoce domů. Zas nikdo. Zato já už si na to, jak se mi kalhoty vlní někde nad kotníky, zvykla.

12:45 Kupuju si lístek na vlak, nádraží plné lidí, ale nikdo nemá ohrnuté kalhoty.

12:55 Ve vlaku taky ne. Čtu Antikódy, které jsem si ráno půjčila v knihovně.

14:30 Přijíždím domů, pozastavuji se nad tím, že se nikdo nepozastavuje nad mými nohavicemi.

17:45 Objevuji se v Klatovech, kde během následujících několika hodin žádné jiné vyhrnuté kalhoty než ty své nespatřím.

Tak snad to za nás maloměšťáky dneska vytáhla pražská kavárna!


Den Václava Havla můžete sledovat na Twitteru, Facebooku i Instagramu, nebo si o něm přečíst u Brabikate, která se podílí na jeho organizaci.

A víte jak. Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí. Musí.

Na Lidovkách můžete napsat vzkaz Václavu Havlovi.

Žádné komentáře:

Okomentovat