neděle 19. dubna 2015

Finále

Představte si, že Plzeň má vlastní filmový festival! Asi jsem ostuda, ale dokud jsem se sem nepřestěhovala, neměla jsem o Filmovém festivalu Finále ani ponětí. A to se od 26. dubna koná už jeho 28. ročník!

Znělka 28. Finále

Na Finále jsem chtěla jít už vloni, kdy jeho tváří byla má oblíbená herečka Hana Vagnerová, ale všechny filmy, které jsem chtěla vidět, se v programu buď kryly nebo běžely o víkendu, kdy z Plzně prchám do své rodné hroudy a málokdy mě něco přiměje zůstat.

Ale rozhodla jsem se, že letos už si nenechám Finále ujít. S dostatečným předstihem jsem nastudovala program a vybrala si Autorské čtení Kafe a cigárka Marie Doležalové a film Místa.

Patřím k těm, kteří Kafe a cigárko četli ještě před tím, než se Maruška objevila ve Všechnopárty a opravdu ho "žeru", takže to pro mě byla jasná volba. Čáru přes rozpočet mi ale udělalo přesunutí jeho autorského čtení, protože v ten den a dokonce i v ten čas už mám jiný program, který, na rozdíl od vrácení lístku, nejde zrušit. Nezbývá mi, než doufat, že s rostoucí popularitou Kafe a cigárka poroste i počet jeho autorských čtení.

Ovšem Místa si ujít nenechám. Běžely v kinech v době začátku zimního semestru a vždycky v čase, kdy jsem měla nějaký povinný předmět, takže jsem je jako poctivý student nestihla, i když jsem moc chtěla. Jsem tedy moc ráda, že tenhle film, na který jsem opravdu zvědavá, uvidím. A určitě vám pak dám vědět, jaký byl.

Finále má však daleko bohatší program, takže si každý vybere. Já jako velký fanda českého filmu, jsem už asi většinu těch, které jsem chtěla a které jsou zároveň součástí programu, viděla. A ty, které bych si klidně v rámci festivalu dala znovu, běží třeba když musím do školy. Finále pořádá ale taky třeba maratony televizních seriálů či jiných nebo proslulé Kanceláře Blaník.

Mimochodem, z těch, které jsem viděla vám nemůžu nedoporučit filmy Hany, Magický hlas rebelky, Osmy, Všiváci a seriál Až po uši.

Celý program a informace o festivalu najdete na jeho webových stránkách
http://www.festivalfinale.cz/cz/ a osobně také Finále sleduji na sociálních sítích, kde informují o všech novinkách.


Žádné komentáře:

Okomentovat